top of page

?מה זה לידים איכותיים

לידים איכותיים (או כפי שנהוג לקרוא להם-לידים חמים) הם לידים עם כוונת קנייה גבוהה.

לידים איכותיים הם לידים שעברו תהליך, לידים שהמוצר או השירות שלכם נמצא אצלם בראש,

והם אף ביצעו פעולה אקטיבית אל עבר הרכישה.

לא חסרות חברות שישמחו למכור לכם לידים "קרים"- פרטי לקוחות, בד"כ ממאגרים, או לקוחות עבר של החברה, שהסיכוי שהם יבצעו רכישה דומה לסיכוי שאדם אקראי שתפגשו ברחוב יבצע אצלכם רכישה.

בתחום ביטוחי הבריאות וביטוחי החיים, לידים איכותיים הם מצרך נדיר. סוכנויות הביטוח מתקשות לגייס לקוחות חדשים, התחרות בשוק מאד גבוהה, החברות הגדולות לוקחות נתח משמעותי מהעוגה ובנוסף על כל זה- מתנהלים קמפיינים מחרידים כנגד סוכני הביטוח. כל אלה מקשים על סוכנויות הביטוח בגיוס לקוחות חדשים.

כשמדברים על לידים לביטוחים, מה שקובע הוא האיכות ולא הכמות. לידים קרים יש בשפע, לעומת זאת, אנשים שהביעו רצון ועשו צעד אל עבר רכישה אצלינו, אין המון.

נמחיש את העניין באמצעות דוגמא: ישראל ישראלי מחפש ביטוח תאונות אישיות. כנהוג בשנת 2018, בה הדיגיטל הוא חלק נכבד מחיינו(לא משנה כמה נתכחש לעובדה זו), יוסי מחפש בגוגל "ביטוח תאונות אישיות", נכנס וקורא כתבה בנושא, הכוללת המלצות ומשאיר את הפרטים שלו, על מנת שיחזרו אליו. 

אז מה היה לנו כאן?

1. ישראל התעניין בביטוח תאונות אישיות

2. ישראל נכנס לגוגל וביצע חיפוש 

3. ישראל נכנס לכתבה

4. ישראל אהב את מה שהוא קרא, ומעוניין להמשיך

5. ישראל השאיר את פרטיו באתר

כאן אנחנו תופסים אותו. כך נראים לידים איכותיים.

כאן אנחנו נכנסים לתמונה, יוצרים קשר עם הליד החם, ומנסים לסגור איתו עסקה.

לידים שנתפסים לאחר שהלקוח הפוטנציאלי עבר "תהליך" בדרך אלינו, הביע והוכיח את העניין שלו בשירותים שלנו.

לעומת זאת, ניקח לדוגמא את ראובן, בחור נחמד שלאו דווקא מתעניין כעת בביטוח תאונות אישיות.

ייתכן וראובן השאיר את פרטיו לפני שנה,שנתיים או חמש שנים אצל חברת ביטוח כזו או אחרת.

ייתכן וראובן השאיר את פרטיו בנוגע למוצר שלא קשור לביטוח תאונות אישיות.

ייתכן וראובן שמור כליד אצל חברה המוכרת פרטי לקוחות.

אז מה היה לנו כאן?

1. ראובן לא התענין בביטוח תאונות אישיות

2.ראובן לא נכנס לגוגל ולא ביצע חיפוש

3.ראובן לא ביצע פעולה אקטיבית שמראה על רצון להפוך ללקוח.

כך נראה ליד קר.

לצערינו,המון סוכני ביטוח רוכשים לידים כאלה.

אז אחרי שהבנו מה ההבדל בין ליד חם לליד קר,

נדבר על פרמטר נוסף שמאפיין לידים איכותיים: הידע שלנו לגבי הליד.

מה אנחנו יודעים על הליד? האם הוא הביע עניין בביטוחים? ביטוח בריאות? ביטוח חיים? ביטוח דירה? אולי רכב?

כמה הוא משלם היום? 

להמחשת העניין נקח לדוגמא שני לידים:

ליד מספר 1

שם פרטי ומשפחה: ישראל ישראלי

מספר טלפון: 050-1234567

ליד מספר 2

שם פרטי ומשפחה: ישראל ישראלי

מספר טלפון: 050-1234567

מס' ת.ז: 123456789

ביטוחים בבעלותו: ביטוח בריאות, ביטוח תאונות אישיות וכו'.

איזה ליד לדעתכם איכותי יותר? 

כמובן שליד מספר 2.

אנחנו יודעים יותר על הליד. הלקוח הפוטנציאלי היה מוכן להשאיר לנו יותר פרטים לגבי המצב הביטוחי שלו.

איזה לקוח יותר קרוב לרכישה?

לקוח שהסכים להשאיר שם וטלפון, או לקוח שהסכים להשאיר בנוסף גם מספר תעודת זהות ואת פירוט המצב הביטוחי שלו?

הגולש הממוצע מאד אגואיסט (מה לעשות,כולנו כאלה), אנשים לא ישאירו לנו את כל הפרטים הללו, לולא הם היו מעוניינים בשירותים שלנו.

הר הכסף הוא אתר שהוקם על ידי משרד האוצר, ובשונה מהר הביטוח שאיתו רוב סוכני הביטוח עובדים, הוא מאפשר לכל אחד למצוא כספים אבודים. כספים אלו עשויים להיות קופת גמל, קרן פנסיה, חסכון פנסיוני, פוליסות ביטוח חיים, חשבונות ופקדונות בנק.

יש לשים לב להבדל המהותי בין שני השירותים השונים בהחלט: הר הביטוח והר הכסף. 

מאחר ושני השירותים עשויים להיראות דומים עבור לקוחות הקצה, אנו שמים על כך דגש ומוודאים שכל לקוח פוטנציאלי רלוונטי לבדיקת תיק הביטוח ולא לשירותים הניתנים סביב אתר הר הכסף.

bottom of page